Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Σε τι χρησιμεύει ένα εκπαιδευτικό λογισμικό;

  • στη φιλικότερη, ελκυστικότερη, πλουσιότερη και πολύπλευρη παρουσίαση της ύλης ενός μαθήματος.
  • στη βιωματική προσέγγιση της γνώσης.
  • στην κινητοποίηση του μαθητή μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, πειραματισμό και διερεύνηση.
  • στη συμπύκνωση μεγάλου όγκου κειμένου σε οπτικοακουστικά μηνύματα με μεγάλη περιεκτικότητα πληροφορίας.
  • στην προώθηση της συνεργατικής αλλά και της εξατομικευμένης μάθησης (οι μαθητές στο πλαίσιο κοινών δραστηριοτήτων μαθαίνουν να συνεργάζονται αλλά και ο κάθε μαθητής ξεχωριστά μπορεί να ακολουθήσει τους δικούς του ρυθμούς μάθησης).

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εκτός από όλα αυτά που ανέφερες, θα ήθελα να συμπληρώσω ότι το εκπαιδευτικό λογισμικό βοηθάει ώστε ο μαθητής να αφιερώνει λιγότερο χρόνο και κόπο στην αφομοίωση των μαθημάτων του, γιατί είναι πιο ευχάριστο από το να διαβάζει ένα μονότονο βιβλίο!!

constance είπε...

Συμφωνώ Χρυσούλα μαζί σου,ευχαριστώ για την παρατήρησή σου.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή δεν έχω άμεση σχέση με την εκπαίδευση ή το εκπαιδευτικό λογισμικό, αλλά ακούγεται πολύ ενδιαφέρον, θα ήθελα να μάθω σε τι βαθμό (ή αλλιώς με ποιες μορφές) εφαρμόζεται το εκπαιδευτικό λογισμικό στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ή αν δεν εφαρμόζεται, πως θα μπορούσε να γίνει άμεσα εφαρμόσιμο σε κάποιους τομείς της σχολικής μας εκπαίδευσης;

constance είπε...

Το εκπαιδευτικό λογισμικό έχει επικουρικό χαρακτήρα, δηλαδή χρησιμοποιείται βοηθητικά στην διδασκαλία και δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ρόλο του δασκάλου. Δυστυχώς, ελάχιστοι είναι εκείνοι οι παιδαγωγοί που χρησιμοποιούν τα εκπαιδευτικά λογισμικά στο μάθημά τους, είτε επειδή δεν επιθυμούν να ξεφύγουν από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας τους, ή δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις να χειριστούν ένα τέτοιο λογισμικό. Κατά τη γνώμη μου για να γίνει καθολικά αποδεκτό και εφαρμόσιμο το εκπαιδευτικό λογισμικό χρειάζεται σωστή ενημέρωση των εκπαιδευτών.